معرفی تورهای مختلف

معرفی انواع تورهای خارجی و داخلی ارزان

معرفی تورهای مختلف

معرفی انواع تورهای خارجی و داخلی ارزان

حمام وکیل الملک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کردستان است که از دوران زندیه تا به اکنون باقی مانده است. این حمان در مجموعه عمارت وکیل الملک و متصل به به پارک سپیدار سنندج قرار دارد. گفته اند که این حمام تنها برای استفاده خانواده وکیل بوده اما از صحت این گفته اطلاع دقیقی در دستمان نیست. مطابق با اسنادی که وجود است این حمام همزمان با ساخت عمارت وکیل الملک در کردستان نیز ساخته شده است. استفاده از آهک بری در سطح وسیع بر دیوارها و در فضاهای گرم و سرد حمام به چشم می‌خورد و نقش‌های به کار رفته برای تزیین حمام شامل اشکال هندسی، گیاهی و حیوانی است که بیشتر از نقش طاووس استفاده شده است.

آدرس: ایران – کردستان – سنندج مجموعه عمارت وکیل الملک و متصل به پارک سپیدار سنندج

حمام وکیل الملک

تالاب زریوار

تالاب زریوار یکی از خاص ترین دریاچه های آب شیرین در جهان است و به عنوان یک تالاب بین الملی شناخته شده است. به نظر کارشناسان محیط زیست این تالاب این ظرفیت را دارد که مورد بررسی جهانی قرار بگیرد.

حجم تقریبی آب تالاب زریوار در حدود ۳۰ میلیون مترمکعب برآورد شده است. محیط تالاب حدود ۲۲، ۵ کیلومتر و میزان متوسط بارندگی ۷۸۶ میلی متر در سال است. امکان قایق رانی در این دریاچه وجود دارد و در کنار آن عده ای از محلی ها نان و آش محلی می فروشند و ماهی کباب اطراف دریاچه ی زریوار که البته شهره خاص و عام است هم بسیار محبوب است.

تالاب زریوار

روستای تنگی سر

روستای تنگی سر یکی دیگر از انواع روستاهای پلکانی و یا به اصطلاح ماسوله ای در استان کردستان و شهرستان سنندج است که از جمله جاذبه های گردشگری کردستان است. این روستا در مرکز کوه های بلند شاهو و در میان شهرستان های کامیاران و سنندج قرار گرفته است. جالب است بدانید که هنوز مطالعات دقیقی درباره ی قدمت این روستا انجام نشده است اما، مردم محلی معتقدند که قدمت روستایشان به هزاران سال قبل باز می گردد.

روستای تنگی سر

روستای هویه کردستان

روستای هویه هم یکی دیگر از روستاهای کردستان با معماری پلکانی است که اتفاقا دارای طبیعتی بسیار زیبا و دوست داشتنی است. این روستا در غرب کرستان و در میان دو شهر سنندج و مریوان قرار گرفته است و با روستاهای اویهنگ،بیساران،سرهویه،سالیان و… همسایه است.

روستای هویه کردستان

مسجد و زیارتگاه هاجر خاتون

مسجد و زیارتگاه هاجر خاتون، توسط عارفی به نام حاج شیخ شکرالله ساخته شده است. این مسجد، یکی از مهم ‌ترین مساجد شهر سنندج به ‌شمار می ‌رود. این امامزاده از سه حیاط با فضاهای مجاور، مقبره، مسجد و آرامگاه مشایخ و بزرگان سنندج تشکیل می‌ شود. به دلیل استفاده از گچ‌ بری، آیینه ‌کاری و نقوش زیبای گل و گیاه و همچنین استفاده از معماری کردستانی در ایوان ستون‌ دار جنوبی، مسجد و زیارتگاه هاجر خاتون بنایی ارزشمند محسوب می ‌شود.

مسجد و زیارتگاه هاجر خاتون

حمام خان سنندج

حمام خان از حمام ‌های قدیمی سنندج است که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد و از جمله جاذبه های گردشگری کردستان است. این حمام در ضلع شمالی بازار سر پوشیده‌ ی سنندج، در نزدیکی مسجدی به نام داروغه و در بافت قدیمی و مرکزی شهر قرار گرفته است. از خیابان‌ های طالقانی و انقلاب سنندج می ‌توانید به حمام خان برسید. سنگ ‌نوشته‌ هایی در حمام موجود است که می گوید، این بنا در دوران حاکمیت امان الله خان اردلان که والی کردستان است، در سال ۱۲۲۰ ساخته شده است.

در سال ۱۳۷۷ اداره ‌ی کل میراث فرهنگی این خانه را خریداری کرد و مرمت آن از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. حمام خان در ۲۵ اسفند ۱۳۷۸، با شماره‌ ی ۲۶۰۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

حمام خان سنندج

مسجد دو مناره ی سقز

مسجد دو مناره ی سقز در خیابان امام خمینی، در بافت قدیم شهر سقز قرار در استان کردستان گرفته است. قدمت این مسجد به دوران افشاریه بر می ‌گردد. این مسجد نقشه ای مربع شکل دارد و در ساخت آن از مصالحی مانند خشت خام، ملات گل، سنگ‌های لاشه، آجر و چوب استفاده شده است. در دیوارهای این مسجد کاشی‌ های صابونکی با طرح سرو به ‌کار برده ‌اند که اثر استاد علی اصفهانی است. به دلیل وجود دو مناره ‌ی رفیع و زیبا، این مسجد را دو مناره نامیده ‌اند.

مسجد دو مناره سقز

قلعه ی قمچقای از جاذبه های گردشگری کردستان

قلعه قمچقای در فاصله‌ ی ۶۰ کیلومتری شمال بیجار و در نزدیکی روستای قمچقای قرار گرفته است. این قلعه در سه دوره ی محل سکونت مادها، پارت‌ها و اشکانیان بوده است. یکی از ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد این قلعه وجود کتیبه‌ ای باستانی با نقش هیروگلیف و خط هیراتیک است که آن را به یکی از قدیمی‌ ترین کتیبه‌ های نیمه‌ تصویری ایران تبدیل می‌ کند. این اثر در تاریخ ۴ آبان ۱۳۶۵ با شماره‌ ی ثبت ۱۷۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

قلعه ی قمچاق