معرفی تورهای مختلف

معرفی انواع تورهای خارجی و داخلی ارزان

معرفی تورهای مختلف

معرفی انواع تورهای خارجی و داخلی ارزان

مکانهای دیدنی کردستان

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۶ ب.ظ

جاذبه های گردشگری کردستان 

بدون شک یکی از قطب های مهم گردشگری شمال غرب کشورمان استان سرسبز و زیبای کردستان است. آب و هوای معتدل و مطلوب به خصوص در فصول بهار و تابستان، طبیعت بکر، چشم اندازهای زیبا، فرهنگ غنی و مردمان خونگرم و آثار تاریخی متنوع که در جای جای این خطه یافت می شود، باعث شده است تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این استان سفر کنند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا دیداری هرچند کوتاه از برخی جاذبه های گردشگری کردستان داشته باشیم.

دیدنی های کردستان

مطمئنا اگر قصد سفر به منطقه غرب کشور را دارید، ناخود آگاه نام کردستان نیز به عنوان یکی از گزینه های اصلی در ذهنتان خطور می کند. استانی مرزی که در همسایگی استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه و زنجان واقع شده است. در این مطلب به طور اختصار، برخی مکان های دیدنی استان کردستان را برای شما معرفی می کنیم.

شهر زیبای سنندج

شهر سنندج مرکز این استان است. در واقع اگر به کردستان سفر کنید و سری به این شهر زیبا با مردمان واقعا مهربان آن نزنید، ضرر کرده اید. مردم کرد این شهر با مهمان نوازی خود، خاطراتی خوش را برای شما رقم خواهند زد. سنندج جزء شهرهای کوهستانی ایران است. بنابراین، در زمستان ها آب و هوایی سرد و در تابستان هوایی معتدل و مطلوب دارد. وجود دو کوه آبیدر و سنگ سیاه در دو طرف شهر، زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.

سنندج

مسجد جامع سنندج

مسجدی زیبا، که از نظر هنر معماری جزء زیباترین مسجد استان و جزء با ارزش ترین نمونه های معماری اسلامی و از جمله جاذبه های گردشگری کردستان است. مسجد جامع سنندج در دوران پر فراز و نشیب قاجار ساخته شده است. دورانی که فتحعلی شاه بر کشور حکومت می کرد. این مسجد دو ایوانی، دارای شبستانی بزرگ با ۲۴ ستون است که به شکوه هرچه تمام در کنار هم قرار گرفته اند. در سفر خود به این شهر حتما از این مسجد تاریخی دیدن کنید.

مسجد جامع سنندج

مجموعه تفریحی فرهنگی آبیدر

آبیدر مکانیست که آخر هفته ها مملو از سسندجی هاییست که برای پیکنیک آمده اند. مهم ترین تفرجگاه سنندج که بر بلندای کوهی به همین نام قرار گرفته است. به دلیل ارتفاع این پارک از سطح شهر، می توانید چشم اندازی زیبا از شهر سنندج را از فراز این پارک نظاره کنید. مجموعه آبیدر که دارای چندین چشمه، باغ و باغ وحش است، از گذشته مهمترین منطقه تفریحی سنندج بوده است و محبوبیت زیادی در میان مردم این شهر دارد.

تفرجگاه آبیدر

بازار سنندج

اگر دلتان برای یک مکان سنتی با مردمانی قدیمی با لباس های رنگ و وارنگ تنگ شده است، حتما باید سری به بازار قدیمی شهر سنندج بزنید زیرا از جمله جاذبه های گردشگری کردستان است. اینجا شاید کمی شبیه به نقش جهان اصفهان باشد. زیرا که مانند آن پلانی مستطیل شکل دارد و در دوران صفویه ایجاد شده است. امروزه به دلیل خیابان کشی هایی که در وسط این بازار صورت گرفته، بازار به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

بازار سنندج

عمارت آصف سنندج (خانه کرد)

خانه کرد یکی از با شکوه ترین و قدیمی ترین بناهای ساخته شده در سنندج است. این مکان دارای گچبری ها و آجرکاری های زیبای صفوی است که بعد ها و در دوران قاجار و پهلوی هم گچبری های زیبایی به آن اضافه شده است. خانه کرد بزرگترین موزه مردم شناسی مربوط به یک قوم، و از با ارزش ترین گنجینه های فرهنگی کشور به حساب می آید.

از جمله جاذبه های گردشگری مهم دیگر شهر سنندج می توان به موزه سنندج، عمارت وکیل، عمارت مشیر دیوان، حمام خان و بسیاری آثار و جاذبه های دیگر اشاره کرد.

عمارت عاصف

شهرستان مریوان و دریاچه زریوار

بدون شک یکی از زیباترین دریاچه های کشور، دریاچه زریبار مریوان است. اگر از دوست داران طبیعت هستید بازدید از این دریاچه زیبا و شاید ماندن شبی در کنار آن به شما پیشنهاد می شود

دریاچه زریوار به جرات یکی از مشهورترین و زیباترین جاذبه های گردشگری کردستان است. این دریاچه در فاصله سه کیلومتری غرب مریوان قرار دارد و داستان ها و افسانه های متعددی در مورد پیدایش آن وجود دارد. یکی از ویژگی های منحصربفرد دریاچه زریوار این است که هیچ منبع خاصی برای آب دریاچه ندارد و از طریق بارش باران و چشمه ها به وجود آمده است. به همین دلیل است که مردم کردستان و مریوان این دریاچه را اسرارآمیز می دانند. سفر به دریاچه زریوار می تواند یک روز مفرح و هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. می توانید در دریاچه زریوار قایق سواری کنید و بعد برای ناهار ماهی کباب مشهور این منطقه را میل کنید. البته علاوه بر ماهی کباب، انواع آش و نان محلی نیز به فروش می رسد و می توانید آن ها را هم امتحان کنید. زریوار هم در تابستان و هم در زمستان زیبایی خاص خود را دارد و در زمستان که سطح دریاچه یخ می زند زیبایی خاصی به این دریاچه می بخشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۱
yasin baneh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی